Co zrobić, aby wzmocnić motywację do odchudzania?

Odchudzanie

Odchudzanie to proces, którego realizacja z całą pewnością nie należy do najłatwiejszych. Choćby z tego względu, iż jest czasochłonny. Redukcja zachodzi bardzo powoli co wymaga konsekwencji i cierpliwości.

Jak się okazuje, niepowodzenie odchudzania nie są efektem jakichkolwiek ograniczeń o charakterze fizycznym czy finansowym. Problemem w większości przypadków jest motywacja, a raczej jej brak.

Brak motywacji do odchudzania? Sprawdź co zrobić!
Wiele osób marzy o tym, by stać się posiadaczem zgrabnego, pięknego ciała. Niestety, mało komu udaje się osiągnąć ów cel. Dlaczego?

Odpowiada za to motywacja, czyli zdolność do podejmowania określonego działania w danym czasie. Zobacz jak ją stymulować by zawsze stała na bardzo wysokim poziomie.

Po pierwsze: odpowiedz sobie na kilka kluczowych pytań
Potrzebujesz odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Ile chcę schudnąć?
  2. W jakim czasie chcę schudnąć?
  3. Jakie metody odchudzania zastosuję?

Odpowiedź na te pytania pozwoli Ci jasno i precyzyjnie określić Twój cel.

Po drugie: zaplanuj
Planowanie działania ma ogromne znaczenie. Bez planu trudno i finalizację nawet najmniejszych założeń. Jak powinien wyglądać Twój plan?

Przede wszystkim, musi uwzględniać wszystkie procesy mające wpływ na redukcję, a konkretniej:

  1. Dietę
  2. Aktywność fizyczną
  3. Suplementację

Po trzecie: sprawdzaj rezultaty
Nic tak nie motywuje jak pozytywne efekty odchudzania. Ustal czas w którym będziesz monitorować efekty swojej pracy. Sugerujemy weryfikować efekty odchudzania co 1-2 tygodnie.

Pamiętaj jednak o tym, by nie budować oczekiwań. Kiedy ich nie spełnisz – może to zadziałać demotywująco.

Po czwarte: nie poddawaj się
Będzie trudno, nieprzyjemnie i niefajnie. Wiedz o tym, że odchudzanie to proces wymagający. Kiedy będziesz blisko rezygnacji wróć do pierwszych dwóch punktów – celu oraz planu działania.

Dodaj komentarz