Czy jazda na rowerze to dobry sposób na odchudzanie?

Odchudzanie

Do lata pozostało zaledwie kilka miesięcy. To czas w którym coraz mocniej zastanawiamy się nad tym jak wygląda nasza sylwetka. Wiele osób już teraz rozpoczyna trudy odchudzania.

Jedną z efektywnych form rekreacji ruchowej, która pozwala na spalanie tkanki tłuszczowej jest jazda na rowerze. Ze względu na atrakcyjną formę – wiele osób decyduje się schudnąć właśnie za sprawą dwóch kółek napędzanymi pedałami. Czy słusznie? Czy jazda na rowerze to dobry sposób na odchudzanie?

Oczywiście! Jeżdżenie na rowerze zaliczane jest do ćwiczeń ogólnorozwojowych. Choć pozornie wykorzystujemy tylko nogi, to w praktyce angażujemy także: mięśnie brzucha, mięśnie naramienne oraz mięśnie grzbietu.

Zasady treningu rowerowego na odchudzanie
Należy mieć jednak na uwadze, że nie każda przejażdżka rowerowa jest treningiem na odchudzanie. Wszak, aby doszło do procesu spalania tkanki tłuszczowej musi zostać spełnionych kilka istotnych warunków. Jakich?

Przede wszystkim, musimy zadbać o odpowiednią intensywność jazdy. Optymalne tempo to około 15-20 kilometrów na godzinę. Istotne jest to, aby było stałe. Dlatego też, zaleca się poruszać po terenach płaskich, twardych i niewyboistych. Pozwoli to utrzymać intensywność na stałym poziomie.

Bardzo ważna jest również długość naszej przejażdżki. Można ją liczyć zarówno w kilometrach, jak i czasie. Sugeruje się, aby trening był nie krótszy niż 45 minut (lub 12-15 kilometrów). Wszak, procesy redukcyjne (wykorzystywanie tkanki tłuszczowej jako materiału energetycznego) zachodzi dopiero po 15-20 minutach regularnej aktywności fizycznej.

Rower stacjonarny, a rower tradycyjny
Zarówno jeden jak i drugie sprawdzi się w roli narzędzia umożliwiającego redukcję kilogramów. Warto jednak wiedzieć, że liczba spalanych kalorii będzie większa w przypadku tego drugiego. Jest to wynikiem generowania zapotrzebowania energetycznego poprzez utrzymywanie kierownicy i stabilizowanie sylwetki.

Dodaj komentarz