Jak schudnąć i utrzymać wagę?

Odchudzanie

Otyłość towarzyszy coraz to większemu gronu osób. Przyczyn w takim stanie rzeczy upatruje się głównie w niezdrowym jedzeniu, które dostępne jest na każdym kroku i wygodnym, siedzącym trybie życia.

Jak schudnąć? Jak zrzucić tłuszcz z okolic ud i pośladków? Tego typu pytania zadają sobie miliony osób na świecie. W Internecie można znaleźć odpowiedź na każde z tych pytań. Diety, plany treningowe – w sieci jest tego mnóstwo. Jednakże nie każda dieta i każdy plan gwarantuje trwałość uzyskanych rezultatów.

Jak schudnąć i utrzymać wagę?

Wiele osób, doświadczonych odchudzaniem najbardziej obawia się efektu jojo. Świadomość, że waga może powrócić do stanu pierwotnego zniechęca sporą część osób. Są jednak sposoby pozwalające na trwałą utratę wagi bez zagrożenia wystąpienia efektu jojo.

Dieta

Na samym wstępie pragniemy zaznaczyć, że diety głodówkowe typu 1000kcal to coś absolutnie nieakceptowalnego. Niezdrowe, zagrażające naszemu organizmowi jadłospisy są praktycznym gwarantem powrotu do pierwotnej wagi.

Aby dieta okazała się skuteczna powinna być przede wszystkim odpowiednio zbilansowana. Zapotrzebowanie kaloryczne można pomniejszyć o 200-400kcal, co w sposób naturalny spowoduje, że organizm będzie zmuszony do korzystania z materiału zapasowego (tłuszczu).

Jadłospis najlepiej przygotowywać w oparciu o nasze preferencje smakowe. W przeciwnym wypadku utrzymanie diety w dłuższym okresie czasu będzie prawdziwą męką. Sugerujemy skorzystać z usługi dietetyków. Ułożenie diety to koszt kilkudziesięciu złotych.

Aktywność fizyczna

Jeśli chcemy uzyskać trwałe efekty odchudzania i uniknąć efektu jojo – musimy trwale zmienić swój tryb życia na bardziej aktywny. Utrzymanie treningów jest konieczne także po uzyskaniu wymarzonej wagi.

Plan treningowy na odchudzanie oparty powinien być na ćwiczenia typu bieganie, czy jazda na rowerze. Ćwiczenia siłowe (złożone) mogą okazać się równie skuteczne. Ponadto, pozwolą rozwinąć i uwidocznić mięśnie. Należy pamiętać, że zbyt duże forsowanie organizmu nie jest dobrym pomysłem. Mięśnie też muszą odpoczywać, dlatego też zalecamy wykonywanie treningu co drugi dzień.

Dodaj komentarz