Motywacja do odchudzania

Odchudzanie

Wydawać by się mogło, że główne przyczyny braku efektywności odchudzania są związane z ograniczeniami fizycznymi. Nic bardziej mylnego! Zwykle, odchudzanie kończy się fiaskiem przez ograniczenia psychologiczne. Co to oznacza?

Przede wszystkim osoby odchudzające się rezygnują z wymagającej diety i treningu na skutek braku motywacji. Jak zatem stymulować ją by zawsze stała na wysokim poziomie?

Na samym początku odchudzania, towarzyszy nam euforia. Jesteśmy naładowani emocjami, pragniemy osiągnąć cel tak mocno jak nigdy. Ten stan szybko jednak się zmienia, gdyż popadamy w stagnację i nie stymulujemy naszego umysłu. Wysiłek fizyczny i trudności związane ze zmianą nawyków żywieniowych wyczerpuje nas organizm i sprawia, że zaprzestajemy realizacji tego wyzwania.

Tak, odchudzanie to spore wyzwanie. Dlatego też, należy odpowiednio się do niego przygotować. Dieta i trening to jedna kwestia, druga – podejście mentalne. Umiejętność stymulowania motywacji sprawi, że zawsze będziemy tak zdeterminowani jak na samym początku procesów odchudzających.

Motywacja – zobacz jak łatwo ją kontrolować

Przede wszystkim na początku musisz zadbać o to by wyznaczyć swój cel. Musi on być możliwie precyzyjny, nie może to być po prostu chęć zrzucenia balastu. Zapisz cel w takiej postaci:

Chcę schudnąć X kg, wykorzystująć dietę X i plan treningowy X. Powyższe plany stosować będę przez X czasu, po czym zweryfikuję ich efekty.

Dzięki takiej konstrukcji, nie będziesz zorientowany na wynik, tylko wykonanie planu. Nie sprawdzaj efektów, nie kontroluj swojej wagi. Twoim celem od teraz jest wykonanie planu. Podejdź do tego zadaniowo.

Kolejnym krokiem jest stworzenie planu. Podobnie jak cel musi być on szczegółowy i zawierać dokładne informacje na temat czasu terminu realizacji zadań (np. Treningu) oraz wskazywać konkretne godziny posiłków oraz ich wielkość. Im będziesz bardziej precyzyjny, tym lepiej.

Twoim przyjaciel będzie dziennik. Każdego dnia ustalaj, jak będzie wyglądał Twój dzień. Przy każdym wykonanym zadaniu stawiaj plusy. To kolejny krok by podejść do tego okresu zadaniowo.

Motywację stymulujemy małymi zadaniami. Należy unikać zapisywania „dużych” zadań. Zawsze staraj się rozkładać się je na mniejsze cząstki. To ułatwi Ci ich realizację.

POWODZENIA!

Dodaj komentarz