Co na wzmocnienie odporności organizmu?

Zdrowie

Za oknem deszcz, wiatr, a momentami nawet grad i śnieg. Wygląda na to, że możemy zapomnieć o ciepłych, słonecznych dniach. Jesień zbliża się wielkimi krokami. Co to oznacza dla naszego organizmu?

Zmiana temperatury i wilgotności sprawia, że nasz organizm potrzebuje zdecydowanie większej odporności. Musimy nie tylko cieplej się ubierać, ale także dodatkowo wzmocnić organizm od wewnątrz. Jak to zrobić?

Po pierwsze, Twój jadłospis musi być pełnowartościowy i zbilansowany. Za sprawą diety dostarczaj wszelkie niezbędne składniki odżywcze, minerały i witaminy. Wszakże, to, co jemy ma ogromny wpływ na kondycję naszego układu odpornościowego. Nie korzystaj ze zmodyfikowanej żywności – w jej skład wchodzi mnóstwo szkodliwych związków (toksyn).

Dobrym pomysłem na wzmocnienie odporności jest również realizacja detoksu, czyli oczyszczania organizmu. Można to zrobić za pomocą diet lub specjalnych suplementów. Mniejsza liczba substancji szkodliwych równa się zwiększonej efektywności układu immunologicznego.

Kolejnym krokiem w drodze po zwiększoną odporność jest aktywność fizyczna. Należy ćwiczyć każdego dnia po kilkadziesiąt minut na świeżym powietrzu. Najskuteczniejsze będą formy aerobowe, czyli ćwiczenia wzmacniające układ krążeniowo-oddechowy. Za ich sprawą można zahartować organizm i uodpornić od zimnego powietrza. Podejmując aktywność fizyczną na świeżym powietrzu musi pamiętać o tym, aby odpowiednio się ubrać.

Bardzo dużą rolę w procesach wzmacniania organizmu pełnią suplementy diety. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele środków, które skutecznie wspomagają układ immunologiczny. Preparaty tego typu bazują na świetnie nam znanych produktach spożywczych takich jak czosnek, miód, imbir i wiele innych.

Pamiętaj – proces wzmacniania organizmu wymaga nie tylko odpowiednich zmian, ale także samodyscypliny i regularności. Nie czekaj dłużej – już teraz zadbaj o siebie i własną odporność. Synoptycy nie zapowiadają większych ociepleń.

Dodaj komentarz